Kai reikia mokytis, bet…

O dabar pakelkite rankas visi, kas vis dar mokosi. Esu tikra, jog kartas nuo karto susiduriate su problema, jog tiesiog nėra noro ar motyvacijos mokytis. Mano atveju viskas žymiai blogiau, aš jau ilgą laiką nejaučiu jokio noro mokytis, o pastaruoju metu situacija tapo kur kas blogesnė. Protu aš puikiai suprantu, kad tai nėra gerai ir aš turiu kažką keisti, tad mėginu atrasti būdą, kaip prisiversti mokytis.

472d950c6e12b1153b20fb5de39efb8b

1. Niekam nėra paslaptis, jog geriau mokytis po truputį kasdien nei didelį kiekį įveikti per vieną dieną (ypač naktį). Dažniausiai sužinome datas datas anksčiau nei reikia mokytis, tad atsižvelgdama į medžiagos kiekį, mėginu paskirstyti medžiagą taip, kad nereikėtų rautis plaukų paskutinę dieną.

Pavyzdžiui, pirmą dieną perskaitau visus turimus užrašus, jei man trūksta kažkokių atsakymų – ieškau jų, jei kažko nesuprantu ar kyla papildomų klausimų – mėginu išsiaiškinti. Antrąją dieną skaitau visus užrašus ir ruošiu konspektą – santrumpą to, kas temoje yra svarbiausia. Kelis kartus perskaitau turimą konspektą, ieškau raktinių žodžių. Asmeniškai man raktiniai žodžiai padeda trumpai glaustai prisiminti visą temą (pakanka iškalti kelis žodžius, o ne pastraipas ar lapus). Trečią dieną skaitau konspektą ir sudarau raktinių žodžių lenteles kiekvienai temai. Būtent taip aš stengiuosi mokytis.

Esant dideliems kiekiams informacijos ir smaugiant laiko trūkumui nei skaitymas to pačio per tą patį, nei kalimas tikrai nepadės (bent jau man), tad geriausias būdas įsidėmėti svarbiausias mintis ir būtent ties jomis susikoncentruoti (blogiausiu atveju – kalti). Mėginti suprasti esmę skaitant.

2. Daryti pertraukas yra būtina. Asmeniškai man geriausiai sekasi 50 min mokymosi ir 10 min poilsio. Geriau pagalvojus, 50 min nėra tiek daug, tad sugebu prisiversti mokytis, o 10 min poilsio neleis nuklysti nuo mokslo. Vis dėlto, poilsis jokiu būdu neturi būti Facebook, Instagram ar kitų socialinių tinklų tikrinimas, priešingu atveju pertraukėlė nueis šuniui ant uodegos, jūs nesijausite pailsėjęs. Aš pertraukėlės metu guliu lovoj ir svajoju arba tiesiog klausau muzikos ir šoku priešais veidrodį. Na, prisigalvoti galima visko, tik jokiu būdu nekiškite nosies prie socialinių tinklų ar interneto naršymo, nes tai ryte ryja laiką ir vargu ar jau grįšite prie mokymosi.

94a02db173099ae5b6e0890fbec1d86c

3. Svarbios smulkmenos. Jei mes kažko labai nenorime, mes to ir nedarysime, tad reikia pasistengti save motyvuoti ar įkvėpti, kas kartais yra nepaprastai sunku. Vis dėlto, jei jus tai paguos, norit įgyti naują įprotį, būtina tai atlikti 19 dienų iš eilės, vėliau mes įprantame ir būna lengviau. Deja, atsikratyti įpročių jau yra kur kas sunkiau.

Visų pirma yra sveikata. Esu tikra, kad visi girdėjau tai, tačiau kiek iš jūsų tai pamėginote, ką?

  1. Kasryt atsikėlus išgerti bent stiklinę vandens (ne kavos, ne arbatos). Tiesą sakant, aš visuomet geriu vandenį atsikėlus, tad nelabai galiu palyginti prieš ir po.
  2. Pamėginkite bent 7 min skirti pilatesui. Tai suteiks daugiau energijos, pakels ūpą ir sumažins stresą. Be to, pilateso pratimai nėra sunkūs, tačiau naudingi.
  3. Miegas yra poilsis. Pailsėjus turime daugiau energijos, galime pasigirti geresne nuotaika. Seniau ir aš priklausiau „miegas tik silpniems“ klubui, tačiau su amžiumi supratau, kad tai ne man. Esant miego trūkumui nenoriu nieko daryti, tik gulėti ir šūdmaliauti, gana dažnai būnu išsiblaškiusi ir dažnai niurzgu.

Antra – dienos planas yra puikus būdas save motyvuoti. Vakare prieš miegą gerai apgalvokite, ką norite nuveikti kitą dieną. Surašykite viską ant lapo, jei reikia, užrašykite laiką.

Būna, jog norime nuveikti šimtus darbų, tad būtinai sužymėkite (ar pabraukite) prioritetines užduotis. Ryte atsibudus nereikės galvoti kas ir kaip, viską jau turėsite ant lapo.

Trečia – susikoncentruoti į tai, kas teikia laimės ir emociškai nėra sunku.

  1. Galima kasdien skirti kelias minutes dvasiniam tobulėjimui, pavyzdžiui galvoti apie tai, kas teikia laimės ar padėkoti Dievui (likimui, sau ar pan.) už tą gerą, kurį mes turime.
  2. Susitvarkyti darbo vietą. Kaip bebūtų keista, tai išties veikia. Aš dar mėgstu uždegti žvakę prieš pradedant mokytis. Nežinau kodėl, tačiau jei žvakė nėra uždegta, aš negaliu mokytis. Absurdas, tačiau man padeda.
  3. Daryti pertraukėles ir jų metu užsiimti tuo, kas patinka. Pažaisti su naminiu gyvūnu, paskaityti knygą, pavalgyti ar pan.

Ketvirta – visame kame venkite telefono ir socialinių tinklų naudojimo (ir interneto). Jie ryja laiką, o naudos iš jų nedaug.

4. Užkirskite kelią prokrastinacijai (procrastination). Viskas yra mūsų rankose, privalome kovoti su kvailomis mintimis, kurios gyvena mūsų galvoje. Aš mėgstu į savo kalendorių (galima naudoti sąsiuvinius ar užrašų knygutes, kurias dažnai vartote) priklijuoti lapelių su motyvuojančiomis mintimis ar citatomis.

c4f0395bde94fd32a585f8259737d589

Nemeluosiu, prokrastinacija mane kankina juodai. Kartais sėdžiu prie pastraipos kelias valandas, kol galiausiai puolu į neviltį ir visą parašytą tekstą ištrinu. Mėginu kažkaip kapstytis, bet sunkiai man sekasi.

Užklupus prokrastinacijai stengiuosi tiesiog imti ir daryti. Žinoma, darbas nebūna kokybiškas, tačiau kitą dieną jau kiek lengviau gaudytis ir galima pataisyti padarytas klaidas ar pataisyti mintis. Bet kokiu atveju, kažkas yra geriau nei nieko (šiame kontekste).

5. Esu tikra, jog yra žmonių, kuriems patinka mokytis klausant muzikos. Aš ir seniau galėjau klausyti muzikos ir mokytis, tačiau pastaruoju metu man vis sunkiau susikaupti, kuomet fone kažkas dainuoja. Kita vertus, visiškoje tyloje man nejauku, tad vietoj dainelių stengiuosi tyliai klausytis ramios melodijos.

miau

Tai va, tiek patarimų iš manęs. Esu tikra, jog niekam jie nepasirodys nauji, tačiau visus juos išmėginau ant savęs ir galiu drąsiai sakyti, jog tai veikia ir mažais žingsniukais judu į priekį. Jei turite kokių klausimų – mielai atsakysiu. Ir žinoma, jei kas turite dar kokių nors patarimų, kaip galima motyvuoti save mokytis, labai prašau pasidalinti, nes man dabar kaip niekad reikia save motyvuoti mokytis.

Reklama

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Connecting to %s